
Uitgelegd! De 36 uren week , de variabele cx en de kredietdag
Als NMBS-personeel worden we geacht om wekelijks 36 uur te presteren. In de prakijk presteren we normaal echter gemiddeld 40 uur per week. In dit artikel gaan we dieper in …
Lees meerOnafhankelijke Vakbond Spoorwegpersoneel
Als NMBS-personeel worden we geacht om wekelijks 36 uur te presteren. In de prakijk presteren we normaal echter gemiddeld 40 uur per week. In dit artikel gaan we dieper in …
Lees meerHeel wat personeelsleden hebben een behoorlijk aantal achterstallige kredietdagen (KD’s) opgebouwd. De NMBS heeft in de paritaire (sub)commissie eenzijdig beslist dat er maximaal 35 KD’s naar volgend jaar overgedragen kunnen …
Lees meerDe NMBS breidde onlangs de mogelijkheden van het draagbare IDA-toestel van de treinbestuurders uit met de Office 365-toepassingen OneDrive, Excel, Word en Powerpoint. Tegelijk kregen alle treinbestuurders een professioneel e-mailadres …
Lees meerEen dubbel treinongeval heeft gisteren een bijzonder zware menselijke tol geëist in de provincie Henegouwen. De koppeling tussen twee stellen die werden weggesleept na een aanrijding eerder op de dag …
Lees meerVertrouwen in het personeel is een onbekend begrip voor onze werkgever. Nochtans schuilt de sleutel tot succes deels in het vertrouwen van een werkgever in zijn werknemers. Een werknemer die …
Lees meerDe OVS is princieel onafhankelijk en politiek neutraal. Dat neemt niet weg dat wij zullen reageren als een politieke fractie snel en op een goedkope manier denkt te kunnen scoren …
Lees meerAan de gedelegeerd bestuurder van de NMBS, Mevrouw Dutordoir, Het NMBS-personeel ziet zich geconfronteerd met een niet aflatende stroom aan besparingsmaatregelen. Het mag dan ook niet verbazen dat enkele recente …
Lees meerNadat we eerder al een frisse wind doorheen onze website lieten waaien, zal binnenkort ook ons maandblad ‘De Onafhankelijke’ een update krijgen. De belangrijkste verandering is dat we zullen afstappen …
Lees meer…en ze weten het zelf goed genoeg! Sibelit is een partnership tussen Lineas, SNCF Fret, CFF Cargo (Zwitserland) en CFL Cargo (GH Luxemburg). Ze verzekeren hoofdzakelijk treinen over de Athus-Meuse …
Lees meerDe NMBS legde treinbestuurders die de firma wensen te verlaten een opzegtermijn van één jaar op, en een rendementsvergoeding die betaald dient te worden bij vertrek binnen de tien jaar …
Lees meer